Sverige

Om man inte vet hur man ska bearbeta något får man skriva ner det. Kanske. Hur som helst gör jag det nu.

Wow.. Hmm.. Jag har varit i Uganda. Och jag har kommit hem igen. Jag är tokförälskad jättekär i det vackraste jag någonsin sett - Sverige. Och Gud. Helst i kombination. Jag beter mig som om jag är i extas hela tiden. Snart borde folk börja fråga vad sjutton det var som hände där nere egentligen. Men det var inte vad som hände där, utan vad som ju alltid har funnits här som gör mig halvt skogstokig. Kära, vackra, majestätiska Sverige. Med fina skogar, kallt väder, morgonfrost och inte för mycket människor.

Min själ brast ut i sång när jag såg ett tunt snöbelagt Sverige under vingarna på planet. Jag var helt beredd på att börja gråta, när som helst. Mina damer och Herrar, VILKET LAND VI BOR I!! Jag vet att man som Svensk helst ska välja sina ord väldigt noga när det kommer till sina känslor för Sverige. Kanske är det att jag har umgåtts så mycket med modiga nordamerikaner senaste halvåret, eller så är det bara helt enkelt en uppenbarelse som måste språkas ut: Jag älskar Sverige. Jag är så lycklig över att vara hemma. Hemma. Mitt hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0